onsdag den 30. januar 2013

Brug æblerne

image

Jeg har i dag fået en stor pose, med lækre efterårsæbler, med hjem fra mine forældres have. Det er i øjeblikket højsæson for æbler og de af Jer der har et æbletræ i haven ved hvordan ens græsplane hurtigt bugner med spiseklar og saftige æbler. De store mængder æbler forårsager ofte, at mange af dem ender med at gå til spilde og rådne op på græsplænen. Selvom du ikke har købt æblerne i supermarkedet er det vel madspild alligevel? - I hvert fald er det mad, der udemærket kunne have været spist.

Mine forældre har to gamle æbletræer og det er derfor fantastisk, at kunne gå ud i deres have og samle spande fyldt med lækre smagfulde æbler.
Jeg puttede alle æblerne i juicemaskinen, da jeg kom hjem, og fik to kander med lækker æblesaft ud af dagens høst!

BRUG DIT ÆBLE
  • I madlavningen.
  • I desserter.
  • Til gammeldags æblekage.
  • I en æbletærte.
  • I chutney.
  • Lav en lækker æblemarmelade.
  • Lav tørrede æbleringe.
  • I chutney.
  • Lav æblesmør.
  • Bag/steg dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...