tirsdag den 6. maj 2014

Rabarbercrumble

Rabarber er i sæson netop nu og det skal udnyttes! - For mig er de røde stængler lig med forår og mine forældres have. 
Rabarber er perfekte til at lave en lækker crumble - den syrlige smag toppet med en sprød crumble er ikke til at modstå. Jeg bagte derfor denne lækre crumble i eftermiddags.


Rabarbercrumble
FYLD

600 g rabarber 
160 g rørsukker 
Kornene af en vaniljestang

FREMGANGSMÅDE

Bland sukker og vaniljekorn, så vaniljen bliver godt blandet med sukkeret. Skær toppen af rabarberne, skyl stænglerne og skær dem i stykker på cirka 1 cm. Bland rabarberne med vaniljesukkeret og fordel dem i et smurt tærtefad. Bag rabarberne i ovnen ved 180 grader i cirka 8 min., så de falder lidt sammen.

CRUMBLE

50 g mandler 
60 g blødt smør 
30 g hvedemel 
60 g havregryn 
50 g rørsukker

FREMGANGSMÅDE

Saml det bløde smør med mel, havregryn, sukker og hakkede mandler til en masse. Fordel crumblemassen ud over rabarberne. Stil fadet med rabarbercrumble tilbage i ovnen, og bag den i 20 min., til dejen er sprød og let gylden på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...